17 April 2010

Otopsi Malpraktek: House of the Devil (VHS)

WRITTEN BY 'Z'

Karena gue yakin orang2 yg punya koneksi internet tu ngga tinggal di goa, kayanye gue ngga perlu lagi ngejelasin apa itu House of the Devil kan? Ni film udah diomongin dimane-mane sebagai throwback horror 80-an yg tanpa kompromi. Dari fashion pemain, setting, sampe kamera 16mm-nye, HOTD bener2 keliatan kaya die emang dibikin dengan Debbie Gibson ngegoyang-goyangin pinggul doski di belakang. Sedemekian anjing-edan 80’snye sampe kudu dirilis dalem bentuk out-of-date VHS & itu dilakuin sebelon versi DVD ama Blu-Raynye dikeluarin. Berapa banyak film modern yg lo tau ngelakuin hal kaya gitu?

Meskipun DVD ama Blu-Ray masih jadi pilihan utama bagi kite2 para konsumen buat kenikmatan menonton, semua orang dengan intelejensia di atas simpanse tau kalo lo pengen ngejer nilai kolektibel, maka lo kejer versi VHS. Bukan cuma soalnye itu sesuai dengan keseluruhan konsep film ini, tapi ya soalnye….ITU VHS!! Perlu gitu dijelasin kenape itu keren? Tapi kalo lo mikir rilisan ini ngga punya poin lebih dari sekedar nilai sentimentil formatnye doang, maka lo mending mikir lagi. Soalnye para produsernye bener2 naro effort buat bikin produk ini jadi sesuatu yg klasik.

Pertama, die tersedia dalem boks clam-shell yg oversize, soalnye ini pengen ngikutin tradisi video horror keren & semua video horror keren selalu pake boks clam-shell oversize. Mungkin bagi kalian yg lahir di bawah taun 90-an kudu dijelasin kalo ada satu masa dulu waktu kaset video (juga kaset audio) dibungkus pake plastik putih gede yg disebut “clam-shell”. Boks2 ngga praktis ini ada dalam berbagai ukuran & kebanyakan film horror murahan masa lalu milih yg paling gede (oversize) cuman semata-mata supaya die bisa lebih “keliatan” pas lagi dipajang di rak. Yaya gue tau, itu trik-marketing tolol emang, tapi di sebuah genre di mana ketololan adalah sesuatu yg legendaris, itu malah bikin die jadi klasik & dengan berada sesuai pada jalur tradisi klasik, maka video ini udah punya poin-kolektibel pertama.

 Sampul depannye sendiri make gambar dari poster resminye, bikinan Nick Kellerhouse & Erik Buckham dari Kellerhouse Inc. pake goresan hi-tech tablet Wacom. Sebenernye itu sedikit menghianati konsep retro sih, tapi terbukti hasilnye emang top-notch kok. Kaya bisa lo liat sendiri, praktis ngga ada garis2 vector Wacom nongolin idung jeleknye di situ. Malahan die ngereplika bentuk poster2 film 70-an bergaya lukisan tangan dengan sempurna, tau kan? Yg (bagi kite2 yg lebih ehm, “berumur”) dulu biasa liat di bioskop2 kelas kambing muter bokep2 lokal? Keren gimane sampul ini, biarpun stylish, tetep bisa mertahanin imej buat keliatan “cheap”. Keliatan murahan itu ngga dosa, malah, itu adalah alesan kenape sekian banyak film dari subgenre ini bisa dapet status “kult”. Inget kalo karier Mario Bava praktis melegenda berkat imej2 kaya gitu.

Baru dari tampak depannye aje video ini udah keliatan lebih vintage daripada semua koleksi baju di lemarinye Gwen Winarno, tambahin stiker “new realease” itu di situ & yg lo butuh tinggal tanda tangan dari Ti West ama beberapa anggota cast buat dengan bangga mamerin ini di forum Deadpits.

Sekarang gue bakal make logika sederhana hukum perbandingan.


Yg di sebelah kanan itu videonye Doctor Gore, film idiot keluaran taun ’73. Sekarang, film 2000-an mana lagi yg bisa berdiri segitu gagah di sebelah kirinye? Liat aje mereka, kaya Chucky ama Jennifer Tilly! Sekedar informasi tambahan: lecek2 di sampul kanan itu murni disebabin ama pengaruh waktu, cuaca, iklim & kondisi pojokan lemari lembab tempat nyokap nyimpen tumpukan album foto keluarga doski. Sementara lecek2 di sampul yg kiri itu tersedia dalem bentuk vector file Illustrator yg bisa lo donlod secara gratis. Nah kalo gue ngga ngomong gitu, bisa ngga lo ngebedainnye?

Sampul belakangnye juga old-school, praktis dikuasain ama teks. Ngga ada eye-candy, ngga ada bullshit. Banyak video kelas-B masa lalu make lay-out gini buat sampul belakang, kemungkinan soalnye orang yg ngerjainnye terlalu males buat bikinnye dengan bener2 niat, toh kaga ada yg liat. Lagian, gue ngga kebayang berapa seseorang dibayar buat ngedesain sampul video di jaman itu. Plus, kalo gambar ini bisa lo zoom, lo bakal liat kalo yg ketulis di situ tuh bukan sebuah sinopsis, tapi praktis keseluruhan storyline film ini (minus spoiler endingnye aje)! Ngebuktiin kalo script sebuah film horror itu ternyata emang ngga perlu lebih panjang dari ukuran sampul belakang satu casing video.

Kalo lo ngga percaya, silakan liat sendiri kalo kover videonye Death Dream, filmnye Bob Clark (sutradaranye Black Christmas yg asli) taun 1972, yg ternyata, make trik yg persis sama. Itu baru namanye “true”!!


Tapi pastinye, kebanggaan sejati para kolektor tuh adalah gimane barangnye keliatan kalo ditaro berjejer atawa numpuk bareng ama kumpulan permatanye yg laen!! Itu ujian utamanye. Jadi kaya apaan bagian pinggirnye?? Ternyata di sini ini para desainernye ngeluarin jurus pamungkas mereka, soalnye di bagian ini nih logonye Gorgon Video dipajang dengan semua kebanggaan bloody-glorynye. Nah, kalo lo ngga tau apaan itu Gorgon Video, mending secepetnye lo Googling deh. Jaman dulu kite2 kaga kenal apaan itu internet, kite bahkan ngga punya telpon selular & kite tau Gorgon Video. Sekarang dengan teknologi wifi tersedia dimane-mane & semua anak kuliahan yg gue liat selalu punya laptop, asli lo ngga punya alesan buat ngga tau apaan itu Gorgon Video!!


Poin keseluruhan nih. Sekeren apa VHS ini? Hmmm, kalo ada orang ngomong die punya VHS aslinye Monster Squad, sekeren apa itu kira2? Ya sekeren itu lah. Mungkin ngga sekarang, tapi ke depannye VHS House of the Devil bakalan jadi salah satu collector’s item memorabel horror-modern yg, secara estetis maupun sentimentalis, nunjukin homage pada tradisi dengan cara2 keren. Bahkan kalo kenyataanye lebih dari separo penduduk dunia udah ngga ada lagi yg punya VHS, tapi dengan sebuah produk yg emang sejati dibikin buat para fans gini, Ti West udah secara sukses nebus semua dosanye di  Cabin Fever 2


 rating: 10/10

7 comments:

  1. hiks ngiler gue ngeliatnya..sial!
    btw, emang video player lu masih bisa muter gitu bem? ajaib banget.

    ReplyDelete
  2. anjrit..pnasaran banget gw ama film ini....

    beli dimana dvd nya bro?

    emang rilis resmi di indo yah BD atau DVD nya?

    ReplyDelete
  3. @A-Vian: ini bukan DVD bos, tapi VHS. Gue juga belon liat DVDnye disini, ori ataupun lapakannye. Yg sebenernye aneh soalnye udah dirilis dari akhir2 taun lalu disononye sih. Gue juga masih nyari kok, soalnye (sekaligus ngejawab pertanyaan Ring-O) gue juga kaga punya video-player buat nontonnye. Heheh.

    ReplyDelete
  4. REVISITING...:):) gmn nih bro pendapatnya soal film HUMAN CENTIPEDE ... sy baca di beberapa situs film ini salah satu satu film paling gore.. more shocking horor.. tahun 2010 ini. baca synopsis-nya udah eneg.. maaf nih ngasih komen disini.. kalo di chat.. agak kesulitan....:):).. Thx..

    ReplyDelete
  5. Ya Tuhan!!!!saya terkesima bgt deh liat VHS-VHS nya itu..saya ngebayangin dulu waktu saya masih SD ngeliat tante saya punya film2 VHS.dapet darimana ya???? :) SALUTT!!

    ReplyDelete
  6. @e2p : 'The Human Centipede' kalo udah nonton pasti bakalan masuk blog ini bos hehe tunggu aja, cerita filmnya emang sick sih, tinggal liat kaya apa gore-nya :D

    @Satrio : Iya bos, VHS saya yang kesisa tinggal 'Watari', 'Lionman', ama 'Megaloman' hehehe. ga tau juga gue tuh Zombem dapetnya dari mana..dan herannya biarpun ga punya player buat nonntonnye, tetep aja dibeli hahaha TRUE!!

    ReplyDelete
  7. @e2p: Gue belon nonton tuh Human Centipede, tapi yg gue liat2 sih itu cenderung film gross kayanye daripada gore.

    @yg laen: Dapetnye dari tempat2 dimane VHS Lionman-nye si Ringo bakalan dihargain tinggi kalo masih dalem kondisi layak di packaging aslinye.

    ReplyDelete