07 November 2010

The Disappearance of Alice Creed (2009)

Reviewed By 'Z'

Waktu ngeliat film ini di tempat gue gawe, jujur aje gue kaga tau apa-apa soal ini. Gue pikir itu cuman salah satu DVD yg dibeli secara acak ama kolega gue berhubung di kovernye ada gambar orang megang beceng aja, makanye pas mereka muternye di sebuah momen “hey-kite-ngga-perlu kerja-tapi-juga-ngga-punya-keidupan” bareng-bareng, gue kaga punya ekspektasi apepun soal apa yg bakal gue liat.

Ngga kaya Piranha, Machete, Nude Nuns with Big Guns, Mutant Girls Squad atau bahkan Scott Pilgrim vs the World, The Disappearance of Alice Creed ngga termasuk dalam judul yg gue cari ataupun tunggu. Jadi pas gue tau ini juga diputer di INAFFF dengan animo cukup tinggi, jujur gue rada kaget. Darimane orang tau film ini? Terkenal gitu? Ini sebenernye Dread Central punya page rahasia yg gue kaga tau? Apa mungkin emang guenye aja yg terlalu lama ngabisin waktu di edarem ? Ngga tau juga.

Film ini sendiri awalnye cukup ngebingungin, terutama buat orang yg –kaya gue- sama sekali ngga tau apa-apa soal ini. 

Pertama 2 orang keliatan kaya mereka lagi ngebangun parameter pertahanan buat mengantisipasi apokalips zombie: nutupin jendela pake kayu, masang rentetan gembok di pintu, ngestok alkohol, dll, pokoknye praktis segala hal yg lo lakuin di rumah pas tau Persebaya bakal maen. Terus tau-tau mereka pergi naek mobil dalem pakaian kembar-identik Thompson & Thompson, abis itu semuanye jadi keliatan kaya video-manual Kopasus soal taktik dasar cara ngambil-orang-dari-jalan-trus-bawa-ke-tempat-terpencil.

Kaya tadi gue bilang: ngebingungin.

Tapi mulai dari situ, segalanye jadi jelas. Jadi 2 orang tadi tuh ceritanye antagonis kite, & cewe yg kepalanye dikantongin itu? Itu anak orang kaya yg diculik demi uang tebusan. Gue sedikit ngarep kalo itu Paris Hilton, soalnye diculik buat bikin orang laen dapet duit tebusan praktis bakalan jadi satu-satunye kontribusi berguna yg pernah dilakuin ama Paris Hilton kepada masyarakat sepanjang idupnye. Tapi pas pakaiannye dilucuti, ternyata bodi doi ngga bikin sakit perut & pas kantongnye dilepas mukenye ngga bikin muntah, dari situ lo bisa ngambil kesimpulan kalo doi pasti bukanlah Paris Hilton. Dengan fakta penting demi kewarasan menonton itu dikemukain, maka versi ngga-terlalu-annoying, lebih-sedap-dipandang-mata sekaligus bebas-STD dari anak orang kaya kite ini pun terjebak dalem satu plot AD/ART skenario penculikan tipikal, & dari sini relasi antara 3 orang yg terlibat di dalemnye mulai ber-Melrose Place ria.

Sekian laporan pandangan mata gue dari The Disappearance of Alice Creed, sebuah film yg secara keseluruhan bisa disimpulin pake satu kata sederhana: thriller.

Tunggu Bem, itu doang yg bakalan kite liat? Orang nyekep orang laen semau-mau, ngasih peraturan-peraturan absurd yg ngga bisa dibantah, motong akses, ama ngebiri hak asasi manusia buat milih ataupun mikir, semua cuman demi kepentingan pribadi. Itu yg namanye thriller?

Um, sebenernye sih bukan.

itu sih Tif Sembiring
Thriller tuh jenis hiburan yg make suspense, tensi ama ketegangan sebagai bumbu utamanye. Genre ini punya ciri buat nunjukin kriminalitas ama kekerasan sebagai potret kelam dari masyarakat modern yg korup ama fucked-up...& ia juga cenderung keliatan tolol. Jadi gampangnye sih, thriller adalah hal-hal yg tiap hari lo liat di berita.     

Udah? Gitu doang?

Yup.

Ga ada gore?

Nihil.

Darah?

Sangat diminimalisir.

Ummmm...boobies?

Nah! Kalo itu ada.

Malah, salah satu alesan kenape gue tetep nonton ini & ngga segera beralih ke 4chan kaya yg umumnye terjadi di thriller-thriller laen tuh soalnye, buat beberapa menit yg tak ternilai harganye, kite bisa liat boobs-nye Gemma Arterton. Ya...cewe yg bikin cokelat keliatan 1000 kali lebih menarik buat dijilat lewat Quantum of Solace.

Iye, yg itu.
Harep dicatet kalo itu cuman salah satunye doang. Sebenernye alesan lebih utama kenape gue ngga sanggup nolak daya tarik dari film ini adalah soalnye, di sini, doski ngabisin sekitar 70% aksinye sambil keliatan kaya gini:


Yoi sodara-sodara, Gemma Arterton mungkin adalah aktris utama yg pake ballgag paling lama pada sebuah film non-Giallo sejak Donna D’Errico di Candyman: Day of the Dead. Kalo lo rindu pada masa kejayaan spaghetti-western ama Detective Magazine, maka film ini bakalan muasin semua hasrat knotty-boy terpendam lo pada plot Damsel-in-Distress klasik. 10 menit pertamanye aje udah cukup buat jadi momen-pengundang-boner, & thriller Britania ini ngedisplay unsur kinky-nye dengan lebih apik daripade kebanyakan torture-porn belakangan. The Disappearance of Alice Creed tuh cuman punya, semacem, 3 orang yg maen di dalemnye, jadi semuanye punya screen-time seimbang & salah satunye adalah seorang cewe diiket di ranjang. Maka kaga usah heran kalo banyak porsinye keliatan kaya setting tipikal video streaming dari sebuah situs bondage.

Gue ngga ngerasa perlu komplen.
Tentu, film ini sih punya sebuah cerita beneran, tau kan? Satu yg ngga ngewajibin aktris utamanye buat lari-lari di tempat menjijikan dengan cairan-cairan aneh ngebasahin seluruh badannye. Bahkan cewe yg ngabisin waktu disumpel di dalemnye pun –percaya ngga percaya- punya script buat dibaca pada bagian di mane doi kudu ngomong. Gue yakin lah pokoknye blog-blog film lebih kompeten laen bakal punya bahasan lebih mendalam soal ginian, tapi buat sementara ini, berhubung lo udah stuck di sini, hal paling mengesankan dari film ini tuh jelas level kuantitas dari bagian-bagian kaya gini:

Gue tetep ngga ngerasa perlu komplen.
Kalo ada kecacatan fatal di mata gue, itu pastilah endingnye yg bertele-tele. Film ini ngambil waktu terlalu lama buat ngebungkus epilognye pake sesuatu yg udah ketauan dari 10 menit yg lalu.  

Tapi kalo mau objektif, misalnye itu diabisin di titik tertentu maka satu-satunye yg kurang dari bikin itu keliatan kaya rip-off pasti cuman theme-songnye Saw doang. Dan berhubung kaga semua bisa maen comot adegan dari film laen trus nyebutnye “homage” dengan ekstravaganza seorang Rob Zombie, J Blakeson kayanye emang mau ngga mau kudu milih jalan yg lebih subtil. Subtil emang keliatannye kunci keberhasilan film ini buat bisa diterima ama penonton umum. Seperti gimane praktek prostitusi biasanye bersembunyi di balik nama panti pijet, Blakeson sukses ngaburin nuansa sleaze filmnye (paling ngga buat kebanyakan orang) pake formula thriller-komersil yg ditulis dengan baik. Striptease tuh bukan striptease kalo ngga dilakuin di strip-pole, jauhin seorang stripper dari situ, suruh doi ngelakuin hal yg persis sama di panggung moderat dengan background lagu Agnes Monica & secara ajaib, apa yg doski lakuin namanye jadi “modern-dancing”.

Alice Creed ini, buat gue, keliatan kaya gimane film Giallo tuh sebenernye bisa jadi kalo aje para sutradara Italia-gila itu sudi buat rada ngontrol libido ama napsu goretastic mereka sedikiiit aje. Kalo diliat-liat sebenernye ini kaga jauh beda kok, bahkan mereka yg familiar ama pulp-pulp Italia bakal bisa nyium aroma dari semua twist-nye dalem radius 15 menit sebelon itu ditunjukin di layar.

Film ini kaga bisa dibilang orisinil emang, tapi mereka make cara storytelling yg lebih koheren ama ngebuang semua faktor gross yg ngga akan pernah absen di sebuah produksi Itali aje, maksud gue, coba pikir deh apa yg bakal dilakuin ama Lucio Fulci pada seorang Gemma Arterton dalem keadaan terikat ngga berdaya? Dalam sekejap aje, udah ada 10 aksi fetish yg muncul di kepala gue. Plus, Fulci ngga akan ngijinin doski buat pake sehelai benang pun di atas badannye sampe film abis, kalopun ada, itu dijamin berbentuk korset latex dengan rante-rante di sekelilingnye. Meskipun gue yakin itu bukan hal yg buruk, tapi di sini doi cuman nunjukin kulit penuh selama sekitar 10 menit total, gue asumsiin itu ada pengaruh dari Brittish-etiquette. Ngebuktiin kalo, asal ngga ngelibatin Hugh Grant, Brittish-etiquette itu ternyata sesuatu yg bisa ditolerir.  

Gue tetep ngga perlu komplen.
Gemma Arterton sendiri maenin peran heroine-in-peril doi dengan kemajuan pesat kalo dibandingin ama peran di Prince of Persia yg mirip-mirip. Tentunye Prince of Persia itu bikinan Disney, sebuah perusahaan yg sama sekali ngga kepikiran gimane caranye dunia berputar kalo kaga ada binatang yg bisa ngomong di dalemnye, jadi mungkin itu bukan sepenuhnye salah doski. Di sini, dedikasi Gemma pada karakternye ada pada level yg, kalo aja ini disutradarain Roman Nowicki, bakal bikin doski kudu nanggung beberapa bekas pecut di punggungnye. Sementara 2 orang lagi...hmmm, emang ada sih 2 lagi, tapi kaya gimane nasib Luigi ama Dick Grayson dalem kultur pop, gue rasa kaga ada yg peduli ama mereka kok. Jujur aje gue sama sekali kaga akan peduli kalo yg maennye Danny Dyer buat nimpukin puntungan rokok ke Sean Connery. Faktanye adalah -di memori kebanyakan orang- The Disappearance of Alice Creed cuman bakalan diinget sebagai “filmnye Gemma Arterton...ama 2 orang lagi”, persis kaya keseluruhan kariernye The Distillers.

Jadi kalo lo mau contoh terkini dari rilisan langka yg bisa nyeimbangin dirinye antara 2 jenis audiens yg saling bertolak-belakang secara sempurna, maka ini mungkin emang pilihan paling tepat. Ia punya cerita cukup signifikan buat ngejaga minat penonton umum, sementara nyodorin porsi gede visual chick-in-captivity buat menuhin interes para penggemar erotisisme teater Grand Guignol.

Dan yg paling penting: ini satu film yg bisa lo tonton bareng temen-temen, tanpa ada satupun diantaranye bakalan nyadar kalo diem-diem lo dapet boner.





Rating : 
Image and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPicImage and video hosting by TinyPic